میانبر هوش مصنوعی جمنای به گوگل کروم اضافه شد

میانبر هوش مصنوعی جمنای به گوگل کروم اضافه شد

در جدیدترین بروزرسانی گوگل، شاهد اضافه شدن میانبر هوش مصنوعی جمنای به گوگل کروم هستیم.

در اوایل ماه مارس گوگل پس از دریافت جدیدترین بروزرسانی خود در gemini.google.com، اکنون اپلیکیشن تلفن همراه جمنای را در دسترس جهانیان قرار داده و کروم خود را نیز مجهز به میانبر مفید و کاربردی کرده است.

کروم در سال ۲۰۲۲ از میانبرهای history، @bookmarks@ و tabs@ را برای جستجوی سریع‌تر رونمایی کرد. در جدیدترین بروزرسانی کروم دسکتاپ، اکنون میانبر Gemini@ اضافه شده است. با این میانبر کاربران قادر خواهند بود سریعاً دستور متنی خود را در نوار آدرس که در gemini.google.com باز می‌شود وارد کنند و از جمنای بهره مند شوند. این قابلیت از امروز فعال می‌شود.

علاوه بر این، اپلیکیشن تلفن همراه جمنای نیز پس از پشتیبانی اولیه از زبان‌های انگلیسی، ژاپنی و کره‌ای، اکنون زبان‌های اسپانیایی، فرانسوی، پرتغالی، چینی، ایتالیایی و آلمانی را نیز به لیست پشتیبانی خود اضافه کرده است.

در همین حال، اپلیکیشن جمنای اکنون درتمامی کشورهای تحت پشتیبانی جمنای، به جز بریتانیا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس، در دسترس قرار دارد.

کاربران اندروید می‌توانند اپلیکیشن جمنای را از طریق دانلود از پلی استور و یا از طریق دستیار گوگل (Google Assistant) نصب کنند. گوگل امروز دوباره تاکید کرد قصد دارد با اضافه کردن قابلیت‌های بیشتری فراتر از «تنظیم تایمر، برقراری تماس و کنترل دستگاه‌های خانه هوشمند» به جمنای، دستیار هوشمندتری روانه بازار کند. جمنای از طریق برنامه Google در iOS با یک سوئیچر در بالا در دسترس است.

علاوه بر این، قابلیت Extensions که دسترسی به داده‌ها را از برنامه‌های شخص اول میسر می‌کند، اکنون به همه زبان‌ها و کشورهای تحت پشتیبانی جمنای مجهز است. از قابلیت های Extensions می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

Google Flights: @flights

Google Hotels: @hotels

Google Maps: @maps

Google Workspace: @gmail, @drive, @docs

YouTube: @YouTube